Epic fail – advertising socant si de prost gust de la Secom

Posted: October 10, 2012 by bullshit in Astea-s reclame????
Tags: , , ,

Am avut marea surpriza neplacuta sa descopar urmatorul spot publicitar in aceasta dimineata:

Eu nu ma voi lega decat de partea destinata parintilor cu copii autisti, unde, cred ca stiu despre ce vorbesc.

Pot sa privesc acest clip subiectiv si ma mandresc cu asta! Am  avut “norocul” sa intalnesc persoane care sufera de autism dar si pe parintii acestora. Consoarta mea este terapeut ABA si sta in preajma copiilor cu autism mai mult decat in preajma mea, astfel  am ajuns sa cunosc ce se intampla in acest domeniu.

PARINTII copiilor cu autism pe care i-am intalnit pana acum sunt niste oameni exceptionali, cu un suflet foarte mare si cu o forta de a lupta mai departe si mai mare. Mai mult, iubirea si grija pe care aceste persoane le poarta copiilor lor care sufera de aceasta boala este inmasurabila. Este poate, mai mare decat dragostea pe care o poarta un parinte oarecare pentru un copil normal. Cea ce ne este prezentat in acel clip nu exista in realitate si o astfel de persona nu poate fi numita parinte.
Este clar ca cei care au realizat acest spot nu au experienta in lucrul cu astfel de copii si nu stiu ce se intampla in acest domeniu si cum se simt parintii ai caror copii sufera de autism,  dar asta nu este o scuza pentru a jigni niste oameni in cel mai grav mod posibil. Inainte sa faca acest spot, ar fi trebuit sa se documenteze mult mai bine. Oamenii care au copii cu autism sau lucreaza cu astfel de copii si-au facut din aceasta lupta un scop in viata si nu o povara. Da, viata lor este mai grea decat a celor cu copii sanatosi dar daca ar gandi precum femeia din spotul de mai sus probabil ca nu ar mai reusi sa se dea jos din pat dimineata iar copii lor ar ajunge niste legume.

Este inadmisibil sa prezinti un parinte, fie care are copii sanatosi sau nu, intr-un astfel de mod. Este inadmisibil sa spui intr-un spot “uraste-ti copilul” sau ca acel copil este o povara. Oare cei de la Secom stiu ca exista autisti majori care vor vedea acest clip si care s-ar putea sa-l inteleaga? S-au gandit oare cum ar putea fi acestia afectati de acest clip? S-au gandit oare ca exista oameni cu alzheimer in stadiu incipient care inteleg perfect acest clip? Cea ce ma deranjeaza si mai tare este faptul ca romanii inca nu stiu destule despre autism iar acest spot le poate creea o idee falsa.

Sunt absolut sigur ca medicamentul promovat de Secom astfel nu are efecte benefice atat de mari. Prin acest tip de spot Secom nu isi va mari vanzarile la produsul promovat ci din contra. Au incercat sa atinga o latura sensibila a parintilor cu copii autisti dar cred ca au ajuns sa atinga alta…. Au avut impresia ca stiu ce e in sufletul acestor parinti  dar au esuat grav.

Eu sunt indragostit de publicitate si de idei creative si indraznete dar aceasta campanie ne face domeniul de rusine.

Campania aceasta jigneste! Jignirea nu iti aduce vanzari! Iti aduce publicitate negativa care este si ea buna dar, in acest caz va garantez ca publicitatea negativa va fi facuta chiar de publicul lor tinta.

Pentru ca traim  in Romania, aceasta campanie a trecut de autoritati, a  primit viza verde si uite ca e pe piata.

Singurul lucru de care sunt multumit este ca acest produs nu va avea vanzarile asteptate iar aceasta campanie de promovare se va dovedi o catastrofa care se va intoarce impotriva fauritorilor ei.

Secom-ul, in loc sa arunce niste bani pe conceperea si punerea in aplicare a acestei campanii mai bine ar fi redirectionat aceste sume catre niste fundatii care ajuta oamenii care sufera autism sau alzheimer sau…

Macar asa, din pacate, ne-am dat seama ca doar banii sunt cei care conteaza. Asta este societatea noastra, cea pe care am creato si cea in care traimi in fiecare zi.

Later edit:

In urma faptului ca ieri comunitatea online a luat atitudine, cei de la Secom si-au schimbat campania.

Initial au avut aceasta compozitie:

Apoi, au trecut la asta:

Iar varianta finala este aceasta:

Ceva schimbari au facut, insa greseala ramane in memoria noastra iar acest lucru, asa cum am prezis, se pare ca ii va afecta grav din punct de vedere al vanzarilor, cea ce nu poate decat sa ma bucure.

Nu au retras inca filmuletele si nici nu au iesit public sa-si ceara scuze pentru modul in care au incercat sa se promoveze…. dar poate se va intampla si asta.

Sper ca urmatorul departament de marketing si de pr de la Secom(pentru ca nu am niciun dubiu ca cel actual va fi demis) va analiza lucrurile mai bine inainte sa iasa pe piata.
Macar advertiserii nostri au invatat ceva din asta…

Pace la curcani!

Comments
  1. Zarionu says:

    Nu cred ca departamentul de marketing va fi demis, nici ca advertiserii vor invata ceva pozitiv din asta. Din pacate, daca incepi sa calculezi reach, vizite, vizionari, impressions si buzz-ul care s-a facut in media (acu’ o saptamana nu stia nici dracu’ cine-i Secom) s-ar putea ca aceasta acampanie sa dea bine pe hartie. Da, au comentat niste “fraieri”, da, au terfelit un pic pe jos cu ei, insa, eu cred ca este exact ceea ce au vrut. In ceea ce priveste return of investment, si aici s-ar putea sa ai o surpriza: tocmai haterii campaniei au popularizat-o si au promovat-o, tocmai ONG-urile si asociatiile au facut awareness pentru medicament. Oare cati dintre parinti / copii or sa zica “da mah, sunt niste mizerii umane. Ii urasc. Da’ daca o fi totusi ceva de capu’ la medicamentul minunat?” Tare as fi curios sa pun mna pe ceva date si rapoarte ale campaniei asteia. Sa nu ma intelegeti gresit, nu apob, nici nu laud, nici nu accept initiativa lor. Insa s-ar putea sa fie extraordinar de eficienta.

  2. pbulea says:

    “The only thing worse than being talked about is not being talked about.”
    — Oscar Wilde

Leave a reply to pbulea Cancel reply