Studentii si internetul

Posted: November 1, 2011 by zarionuandzarionu in Filozofii inutile
Tags: , , , , ,

 

-Si ce tip de site v-ar interesa?
-Ieftin si bun!
-Pai avem si ieftin si avem si bun, de care sa fie?

De ceva vreme unii oameni (sa-i denumim generic studenti din Regie) s-au apucat sa faca site-uri web. Si nu de orice fel ci de cea mai buna calitate la suma de maxim 200 de Eoroi (in cel mai bun caz puse pe wordpress si cu o tema luata de pe torent, si se mai chinuie ei putin sa puna vorbele lu’ client pe el). Adica strica piata pentru firme serioase care depun timp si munca pentru dezvoltarea de instrumente de marketing eficiente la care le zic generic site-uri web.  Acu’ Zarionu presteaza job la o firma care se ocupa cu agentie de publicitate on-line. Adica face siteuri, pagini de social media, micrositeuri de campanii si produse, bannere, adwords, SEO si ce mai face de regula o astfel de agentie. Problema este ca in Romanica oamenii percep treaba cu internetul usor gresit, adica e simplu sa faci un site (zic ei) si nu conteaza ca esti firma respectabila cu ceva imagine de respectat si cu buget de marketing considerabil. Ce daca dai 100K oioro pe an pe outdoor-uri? Siteurile web sunt ieftine, si daca ceri oferta la o agentie faci gat ca girafa daca indrasnesc astia sa ceara mai mult de 200 E pe el. Ca doar asta e pretul pe piata. Pentru astfel de oameni „de marketing” vreau sa zic eu ceva:

Munca de obicei este pe bani. Daca ai mofturi ramai cu dorinte neimplinite sau dai bani si le rezolvi. Nu poti sa mananci caviar la pret de covrigi si nici sa bei sampanie la pret de bere la PET.

Si ce legatura au astea cu site-urile? Pai daca vrei un site original, creativ, complex si mai ales eficient nu o sa coste 200 de Euro. Si cine iti promite site “original” la banii astia trebuie sa defineasca ce intelege el prin acest termen. Pentru a dezvolta un site ai nevoie de planificare, studiu de caz, dezvoltare de design, implementare a designului, programare, implementare, test si lansare. Si cateva cunostinte de marketing, si ceva munca de research, nu de alta dar site-ul respectiv se adreseaza unui anumit client tinta (cumparator final) si atunci ar cam trebui sa te asiguri ca-i place si mai mult, ca este eficient, adica transmite mesajul si politica ta intr-o forma grafica pe intelesul clientului. Si ghici ce, un singur om nu le poate face pe toate, sau daca le face ramane de vazut cat de bine. Si atunci? Pai atunci ar cam fi nevoie de cel putin trei: manager de proiect, designer si programator. Si toata treaba nu dureaza doar o zi ci de regula 2-3 saptamani, asa ca ori angajam chinezi mici si ieftini cu care nu prea avem cum sa ne intelegem ori lucram cu oamenii din dotare (profesionalisti de felul lor) dar nu prea avem cum sa ii platim pe toti cu 200 de Euro pentru 3 saptamani. Si cu aia 200 de Euro cum ramane? Pai ori platesti cat face si dezvolti un instrument de marketing eficient ce va fi o investitie si nu o cheltuiala sau arunci 200 de Euro pe un site care nu face altceva decat sa semene cu o carte de vizita trasa la xerox si mai amuza din cand in cand cativa oameni care intra intamplator pe acolo si vad „originalitate” in adevaratul sens al cuvantului.

Advertisements
Comments
  1. bullshit says:

    stai linistit ca asa e si in productia publicitara, toata lumea face grafica si mai ales grafica pentru tipar si ghici ce.. nu se poate tipari. Vin cu layout-uri de mape flyere si orice mai vrei tu facute cu 100 de euro max si apoi se mira de ce nu le iese grafica ca pe monitor la tipar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s