Reclamă facută cu curu’

Posted: August 24, 2010 by zarionuandzarionu in Critici
Tags: , , , , , ,

Nu am mai scris de mult pe blog. De două săptămâni mai exact. Și nu din lipsă de inspirație, că subiecte ar fi cât incape, mai ales cu circul mediatic din ultima perioadă. Dar cu toată lipsa de timp, un subiect extrem de important m-a făcut să îmi dedic câteva minute pentru a-mi da și eu cu părerea: reclama incredibil de proastă de la BCR. Poate vă așteptați să scriu despre spitale sau incendii sau etc, însă sunt atât de scârbit de ce e la tv în zilele astea încât schimb programele cu speranța să găsesc reclame, doar să nu mai văd prostituția mediatică ridicată la rang de artă pentru câteva puncte de rating în plus. Dar să nu ne întristăm, mai bine o reclamă proastă să vedem:

Așaaa. Deci reclama e cu tenis, să ne mai amintească subtil de BCR Open care începe pe 20 septembrie. Acu’ să nu îmi zică cineva că BCR a targhetat cu reclama asta fanii și practicanții de tenis. Dacă era așa reclama asta ar fi targhetat până în 100 000 de oameni din vre-o câteva milioane de români care folosesc servicii bancare. Păi și atunci de ce nu reclamă cu fotbal? Stătea ăla să dea cu bombeul în bilă de la 11 metri și se întreabă comentatorul la ce bancă și-o ține ăsta milioanele? Ar fi fost puțin mai credibil și în plus ar fi atins mai mulți fani. Sau s-or fi gândit că gospodinele noastre sunt așa de sătule că bărbații nu mai știu decât fotbal și bere încât ar fi asociat BCR cu nemulțumirile casnice și nu ar mai fi apelat la serviciile lor? Oricum, nu cred că o reclamă proastă te face să nu mai cumperi un produs sau un serviciu chiar dacă una bună are șanse să te convingă. Dar reclama asta nu e proastă doar pentru că e prost targhetata. Nuuuu. E proastă pentru că în primul rând este una dintre reclamele general valabile. Adică se poate aplica la orice produs. Spre exemplu:

–          Ai noștri au minge de meci. Finala este atât de aproape! Totul depinde de asta! Stai puțin, cu ce hârtie igienică s-o șterge la cur? Bla bla bla, chiar, cu ce? Păi cu Curex Extra Plus cu aromă de panseluțe. Contează cu ce te ștergi la cur, pentru că în viață siguranța adevarată vine doar cu o rozetă curată și parfumată!

Sau:

–          Ai noștri au minge de meci. Finala este atât de aproape! Totul depinde de asta! Stai puțin, de unde cumpără șaorma? Păi de unde? De la Dristor. Contează de unde cumperi șaorma, pentru că în viață siguranța adevarată vine doar din șaorma cu esență de ștromalău! (știți voi la ce mă refer)(by the way, s-a terminat procesul, toți băeții ăia de la șaormerie au luat câte 4 ani)

Și exemplele pot continua la nesfârșit. Este o reclamă care s-ar potrivi la aproape orice produs, de la branză topită până la Dacia Lorgean… Și mai am o problemă:  dacă tot faci o reclamă cu tenis și plătești sute de mii de oioro pe air time, nu poți să cheltui puțin mai mult pe reclama în sine? Adică in loc de figuranți nu poți sp chemi nește tenismeni care să știe să dea cu bâta în bilă suficient de credibil încât să pot să cred că ar putea să ajungă în finală? Dar asta nu poate decât să îmi confirme că în România misterioase sunt căile marketingului… Iar pentru BCR, le-aș recomanda ca, decât să bage bani în reclame în care să promoveze o imagine pe care de fapt nu o au, mai bine iau nește training să mai dreseze puțin fosilele de la ghișee, veșnic plictisite și arțăgoase, care se comportă cu clienții de parcă le-ar face o favoare că le iau banii… Dar despre asta promit să revin cât de curând cu un post adresat vânzătorilor din România. Pentru că mai nou și comerțul este o artă pe cât de frumoasă pe atât de necunoscută.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s