Dacă aș fi pentr-o zi….

Posted: April 13, 2010 by zarionuandzarionu in Filozofii inutile
Tags: , , , ,

Nu președinte cum sunt sigur că vă gândeați. Nu. Eu am din ce în ce mai des (adică de fiecare dată când sunt blocat în trafic) un vis: aș vrea să fiu măcar pentru o zi Ministru de Interne. Și prima faptă măreață ar fi inventarea, fabricarea și dotarea tuturor agenților de la rutieră cu un dispozitiv intitulat MĂRUNȚITORUL DE PERMISE. Cum funcționează ghizmoul? Păi e simplu: pe o parte intră permisul de conducere iar pe partea cealaltă pufnește un norișor de confetti roz. Da’ de la introducere până la confetizare ghizmoul mai și scanează permisul și inmagazinează datele. Ca să vă conving de utilitatea acestei invenții vă dau cîteva cazuri demonstrative:

  1. Cazul iarna nu-i ca vara

Agentul se apropie de mașina oprită la semafor (sau oprește o mașină):

–          Bună ziua, Agent Căpșună de la Poliția Capitalei. Vă rețin atenția cu un scurt chestionar format din patru întrebări simple. Prima intrebare: știți la ce folosesc șinele de tramvai? Vă rog să răspundeți folosind maxim 20 de cuvinte.
–          Păi la mers tramvaiul pe ele.
–          Buuun. Acum a doua întrebare: Știți ce este acela un tramvai? Raspundeți în maxim 20 de cuvinte.
–          Pai tramvaiul e ca un tren da’ care merge prin oraș și cară călatori.
–          Excelent. Acum a treia întrebare. Autovehiculul dumneavoastră se încadrează la categoria tramvai? Raspundeți vă rog cu da sau nu.
–          Păi nu…
–          Și ultima întrebare: știți că în acest moment sunteți pe sina de tramvai deși este interzis prin lege? Raspundeți vă rog cu da sau nu.
–          Da…
–          Perfect. Mulțumesc frumos pentru răbdarea de care ați dat dovadă răspunzând la aceste întrebări. (Scoțând Mărunțitorul de Permise) Dați-mi vă rog permisul de conducere pentru validarea testului.

  1. Cazul geometrie aplicată

 

Agentul tocmai oprește un autovehicul:

–          Bună ziua, Agent Căpșună de la Poliția Capitalei.
–          Bună ziua.
–          Am o întrebare pentru dumneavoastră: ce  semn de circulație este ca un triunghi cu vârful în jos, cu margini roșii și centru alb?
–          Păi cedează trecerea.
–          Cooorect. Acum vă rog să îmi spuneți unde ați văzut ultima oară acest semn de circulație?
–          Păi tocmai am trecut pe lângă unul în intersecție.
–          Încă o întrebare: ce trebuie să facă conducătorul auto când vede semnul ăsta?
–          Păi tre’ să încetinească, să se asigure și să treacă mai departe dacă nu vin mașini. Dacă vin trebuie să le dea prioritate.
–          Ultima întrebare: adineauri, dumnevoastră ați făcut acest lucru?
–          Nu…
–          Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Acum pentru a vedea ce premiu ați câștigat dați-mi vă rog permisul de conducere.

  1. Cazul test practic de identificare a culorilor

Agentul Căpșună oprește un vehicul:

–          Bună ziua, Agent Căpșună de la Poliția Capitalei. Facem un sondaj și va-ș ruga să îmi răspundeți la câteva întrebări. Se poate?
–          Sigur.
–          Bine atunci. Prima întrebare: dați-mi exemplu de un fruct de culoare roșie.
–          Mărul.
–          Bun, dar ca să nu creem confuzii, că merele pot fi de mai multe culori, spuneți și o legumă.
–          Păi roșia.
–          Excelent. Un fruct verde?
–          Păi pepenele.
–          Da. Dar pepenele mai poate fi și galben. Ca să fim siguri, spuneți-mi o legumă verde.
–          Castravete. Hai domle, mai ai multe întrebări deastea că tre’ să ajung rapid undeva…
–          Doar 2, îmi cer scuze că vă rețin. Spuneți-mi un fruct de culoare galbenă.
–          Lămâia. Și legumă ardeiul gras. Da’ ăla galben. Sau altă fructă galbenă ar fi banana. Da’ coaptă. Deci fără confuzii. Știu ce e ăla galben.
–          Excelent. Vad că știți culorile și le și puteți identifica. Așa cum v-am promis, mai am doar o singură întrebare: ce culoare avea semaforul când ați trecut pe lângă el?
–          ….
–          Bun. Introduceți vă rog permisul în acest dispozitiv.

Dacă mi-aș îndeplini visul sunt conștient că aș fi cel mai înjurat om din România. Dar mai știu că în București (și nu numai) s-ar circula în condiții normale și civilizate. Imaginați-vă numai: toți șoferii să respecte regulile… Uau…

Comments
  1. Bogdan says:

    … ce tzatze :d

  2. haggard87 says:

    super iubi!

  3. Ioan Popa says:

    de-aia am zis ca politistii trebuie sa fie platiti mai bine decat medicii. un medic psihiatru are 20-30 de pacienti pe luna. un politist “vede” 100 de nebuni pe zi.

Leave a Reply

