Conservă de pește

Posted: January 26, 2010 by zarionuandzarionu in 1
Tags: , ,

De la o vreme m-am procopsit cu un obicei destul de neplacut: nu știu din ce motive, însă, cam de două ori pe zi am o senzație ciudată în stomac care mă îndeamnă să mănânc. Ciudat și costisitor obicei… Dând curs emoțiilor stomacale însă cuprins de o lene nețărmuită deschid frigiderul. Stupoare, acesta se uită la mine cu o privire suspect de goală. Te uiți ca prostu’ zic cu năduf și analizez opțiunile: sandvish sau ouă ochi. Introspectiv privind situația, lenea îmi dictează că operațiunile de manufacturizare ale complicatelor preparate culinare enumerate mai devreme sunt pe atât de lungi pe cât de anevoioase. Mai deschid odată frigiderul sperând că îl gasesc în toane mai bune, însă, mă tratează cu aceeași privire rece și goală… La o privire mai atentă descopăr pe ușa frigiderului o timidă conservă de pește. Și nu orice conservă ci sardine în ulei. Ridic comoara neprețuită din locașul său tainic și o dezmierd: bine te-am găsit prînzul meu copios… Curios din fire mă uit pe cutie în speranța că voi găsi informații pretioase gen dată de fabricație sau măcar vorba neaoșă din popor: best before. Și o găsesc: a se consuma de preferință: imediat după deschidere. Deci dragi cacaroci, stați linistiți, dacă găsiți o conservă deasta după iarna nucleară o puteți consuma linistiți însă numai imediat după deschidere. Dupa îndelungi săpături găsesc inscriptionat timid pe  popoul fundul cutiei: 12.2012 zic că nu are cum să fie fabricată atunci, că eu de conserve călătoare în timp nu am mai auzit așa că deducția logică îmi spune că nu este expirată deci comestibilă teoretic. Bun deci, iau deschizătorul de drumuri conserve și purced la complicata operațiune de învârtire a rotiței. Dau capacul la o parte și exclam admirativ: da’ uleiul unde pula mea este?!?! Mda, era și ulei însă numai pe eticheta (inscripționat). Nedumerit mai citesc odată pe cutie: Sardine în ulei vegetal. Păi după cum am mai auzit, sângele apă nu se face și mă intreb: uleiul se face? Zic o fi vre-o cutie magică ce transformă proprietațile chimice ale fluidelor. E de păstrat asta… dacă face uleiul apă poate face din țuică proastă Jack sau din tutun … da’ asta-i altă poveste.

Tare nu sufar treba cu reclama falsă. De ce să zici pe conservă Sardine in ulei vegetal când poți foarte bine să fii cinstit și să zici că sunt în suc propriu (aka apă chioară). Poate se găsesc câțiva ciudați la dietă care să fie încântați de ideea că are puține grăsimi și cumpară căcatu’ conserva. Sau poți să scoți și o variantă pentru cei cu adevărat curajoși: Sardine în apă de robinet. Sau pentru cei mai puțin curajoși varianta mild: Sardine în apă de robinet filtrată.

Și încă o întrebare: de ce detergentul de vase conține mai mult suc natural de lămâie decât sucurile carbogazoase cu aromă de lămâie?

Comments
  1. kid2920 says:

    bienvenue in the real world! toata lumea simte senzatia de foame din cand in cand si, de obicei cam de 2-3 ori pe zi.
    cat despre conserva ta, nush ce sa zic, nu am experienta in peste dar iti recomand tonul… niciodata nu m-a dezamagit o conserva de ton maruntit, in ulei.
    iar la faza cu detergentul de vase m-ai incuiat!!! nu stiu, dar o sa ma interesez si promit ca iti zic!

  2. kid2920 says:

    incerc sa ma tin de promisiune si iti dau raspunsul la intrebarea ta finala. tin sa mentionez ca l-am gasit pe un alt blog si sper sa nu se supere the owner 😛
    deci… pa ba bi bam!!! citeste aci:

    De ce sucul de lămâie conţine arome identic naturale, în timp ce detergentul de vase conţine suc natural de lămâie?

    Păi, foarte simplu. Pentru că sucul de lămâie din sucul de lămâie este economisit pentru a fi folosit la detergentul de vase, prăjitura lămâiţa, odorizantul de budă, brăduleţul lămâios de maşină, crema de ghete, caiete de matematică aromate, maioneză, vitamine şi alte fast moving consumer goods care au şi ele dreptul să miroasă fresh and yellow.

    • zarionuandzarionu says:

      Bine, vaz ca la asta ai gasit raspuns, da’ poate ma ajuti cu alta intrebare care ma chinuie de ceva vreme: de ce este morcovul mai portocaliu ca portocala?

Leave a Reply

