Reclama proasta

Posted: August 19, 2009 by zarionuandzarionu in Astea-s reclame????

Urăsc reclamele traduse. Reclamele traduse insultă audiența. Adică piața din România nu e destul de mare astfel încât să faci o reclamă nouă? Sau e mai ușor să o pui pe o duduie să latre ceva peste o reclamă pe care déjà o ai facuta pentru Turcmenistan sau Zimbabue și să o dai pe post? Da’ exista ceva ce urăsc mai mult decât reclamele traduse: reclamele prost targetate. Exemplu:

Analiză de “cât de de căcat este reclama asta”:

  1. Așa ceva nu se poate întâmpla în România. Noi nu mâncăm croissant și struguri la micu’ dejun (unii nu știe ce este micul dejun și la ce folosește).
  2. Dacă reclama asta este pentru țaranu’ de rând, io nu mă regăsesc în ea. Adică sunt țăran de rând și stau în chirie da’ nu mă targetează. Asta nu poa’ să însemne decât că e pentru țugulanu bogat, nu pentru mine. Sau vrea să mă facă să mă identific cu bogatu’ și să beau și io cafea alintată dea lor: țeapă, dacă mă identific cu bogatu’ beau direct cafea de fitz, că știu io că in Românica bogații nu bea Jacobs.
  3. Dacă am stabilit că sunt țugulan de fel prost (am vilă da’  beau Jacobs ca să fac economie și am cafea de fitz pentru când vin musafiri) și îl văd pe Ză Florist la mine pe peluză dau drumu la câne. Dacă mai rămâne ceva din florărist mătur.
  4. Dacă florăristul se suie în pom și scapă de Bobița (nume original pentru câine, sunt sigur că nu s-a mai gândit nimeni la numele ăsta) și vine coana mare și vede florile mă trezesc sigur cu o bucată peste ochi, că știe ea că nu îi  iau flori decât dacă mă simt bâzâit de muște pe fes.
  5. Florăristul de copac dacă vede că florile nu s-au potrivit da’ s-au nimerit urlă ca apucat după bani, nicidecum nu lasă buchetul de 500 de roni și pleacă.
  6. Nenea din reclama de la teveu e tare nesimțit: ia florile de la florăristu’ da’ nu-i dă și el un leu de o bere sau o cană de cafea deaia alintată.

Și atunci mă întreb: e mai ieftin să difuzezi o reclamă tradusă (proastă) sau prost targetata și care nu are nici o legătură cu realitatea din România și care evident nu are nici un efect, sau să faci o reclamă decentă de la zero și să o difuzezi numai în România?

Sau dacă scrii destul de des numele prostului pe toate gardurile românu’ cumpară prostul?

Advertisements
Comments
  1. matrioska says:

    pe coana mare n-o lasi sa scrie?
    😛

  2. gogu says:

    Reclama asta este perfecta! 🙂

    “In primul rand, exista doua variante de reclama, in functie de natura continutului: simpla, in care intreg continutul este legat in mod direct de produsul care se vinde si compusa, unde, in afara de informatiile legate de marfa, exista si material nelegat de produs (elemente simbolice ce contituie partea de atractie din cadrul reclamei- the appeal). De fapt, publicitatea “compusa” este cea caracteristica societatii de consum si cea avuta in vedere de regula. Sarcina publicitatii este aceea de a-i face pe consumatori sa transfere asociatiile pozitive a materialului nelegat de marfa asupra marfii, astfel incat libertatea si asprimea sa fie acelasi lucru cu tigarile Malboro, prietenia sa fie egala cu berea Bergenbier. Daca acest transfer are loc inseamna ca cele doua tipuri de continut din cadrul reclamei s-au juxtapus.
    Lucrurile au o semnificatie pentru noi, semnificatie pe care o oferim produsului pe baza unei legaturi mentale irationale la care ne invita continutul reclamei. “

    • zarionuandzarionu says:

      Multumesc pentru lectia de “reclamologie” 🙂 . De fapt, intr-un anumit mod ai dreptate: reclama asta este buna, ea fiind insa prost targetata, asa cum am spus si in post, nefiind prea eficienta pentru Romnania. Nu ma indoiesc ca in Americania sau Germanica asta ar fi o reclama excelenta. Insa la noi este usor gresit: nu reuseste sa transmita starea, nu reusesc sa ma identific cu personajul, nu ala este idealul de bunastare pentru Ro. Am inteles ce vrea sa transmita, insa daca analizezi atent, pe tine te afecteaza? Ala este idealul tau? Casa cu gazon in fata si fara gard? Cafea Jacobs la micu dejun? Poate sunt altii care se identifica si pentru care asta este idealul, nu neg. Da eu nu sunt unul dintre ei. Si ca sa fiu si mai explicit E PREA SUBTILA: casa nu avea turle, personajul nu avea lant la gat, in fata curtii nu exista masina mai scumpa decat casa, etc. Aaaa, pe coloana sonora nu e manele. Din pacate asta este idealul de bunastare pentru mnare parte dintre Romani, adica pentru cititoriii de Libertatea si privitorii de OTV.

      • gogu says:

        Filmele se fac la hollywood, desenele animate cam tot din america vin, productiile franceze le numar pe degete iar alea rusesti …poate 2-3 pe an la tvr2, iar in telenovele tot case cu gazon si fara gard vezi, turnuletele ar facea reclama sa para mai mult un pamflet si ar trimite cu gandul la o imagine negativa/ieftina, toate firmele de telefonie ne intoxica in reclame cu generatia emo si muzici punk (or fi prosti cu toti ?), eu zic ca suntem spalati pe creier de mici cu modelul de bunastare american si oricum cafeaua aia producatorul nu vrea sa o vanda in satul tau, deci rame o reclama buna 😛

  3. catanita says:

    Bobita e cainele meu. Si are 4 ani.

  4. calu says:

    interesant… incepi sa-mi fi simpatic ma vicule! :))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s